Autobild testoval brzdnú dráhu 54 zimných pneumatík, pričom medzi najlepšie patrili Bridgestone, Michelin, Goodyear a Kleber

V každoročnom zimnom teste časopisu Autobild sa testovalo 54 dezénov pneumatík, a to na mokrej vozovke pri brzdení z rýchlosti 80 km/h a na snehu pri brzdení z rýchlosti 50 km/h. Výsledkom je jedinečný prehľad modelov, ktoré by sme v testoch bežne nevideli. Poďme sa teda pozrieť na najkomplexnejší test pneumatík v roku 2023.

Najúspešnejším modelom sa opäť stala pneumatika LM-005 od spoločnosti Bridgestone, ktorá rovnako ako v prvom tohtoročnom teste ACE/ARBÖ/GTÜ zvíťazila s absolútne najlepším výkonom na mokrom povrchu. Tentoraz však išlo len o brzdnú dráhu, ale dočkáme sa kompletného testu, do ktorého postúpilo 20 najlepších pneumatík. Na druhom mieste nájdeme pneumatiku Michelin Pilot Alpin 5, ktorá tiež zbiera jedno ocenenie za druhým a jej umiestnenie nie je žiadnym prekvapením. Na treťom mieste potom máme novinku spoločnosti Goodyear, pneumatiku Goodyear Ultragrip Performance 3, na ktorú sme veľmi zvedaví v záverečnom teste, keďže o nej zatiaľ nemáme žiadne iné jazdné údaje.

Potom to však začína byť zaujímavé – pred siedmym miestom, ktorým je dnes už legendárna ContiWinterContact TS870P, sú tri lacnejšie pneumatiky – Kleber Krisalp HP3, jej dvojča BFGoodrich G-FORCE WINTER 2 s takmer identickými hodnotami a minuloročná novinka Firestone Winterhawk 4. V prípade pneumatík Kleber a BF Goodrich už po rokoch testovania vieme, že sú na snehu veľmi silné, vrátane brzdnej dráhy, takže tento test im vyhovuje. Sú to moje veľmi často odporúčané modely zimných pneumatík a verím, že svoju pozíciu potvrdia aj v záverečnom teste. Pozícia pneumatiky Firestone Winterhawk 3 je tiež príjemným prekvapením, a to preto, že je príjemným kontrastom k vyššie spomínaným pneumatikám Kleber a BFGoodrich. V skutočnosti je o niečo silnejšia na mokrej vozovke, čo si tiež určite nájde svojich zákazníkov. Ako ďalšie v poradí tu nájdeme pneumatiky Hankook, Pirelli a Laufenn.

Pozrime sa však aj na pneumatiky, ktoré nás mierne sklamali – konkrétne Dunlop Winter Sport 5, ktorá je na trhu od roku 2015 a zúfalo potrebuje aktualizáciu – Barum Polaris 5 je tiež pred ňou a Viking ju doháňa až za ňou. Ešte horšie je na tom pneumatika Vredestein Wintrac Pro, ktorá sa do finálneho výberu tesne nedostala zo 17. miesta, ale v ktorom budú mať pneumatiky šancu preukázať svoje rozdielne kvality. Na druhej strane neuvidíme pomerne populárne lacnejšie pneumatiky Kumho WinterCraft WP52, Yokohama BluEarth-Winter V906, Nexen WinGuard Sport 2 WU7, Giti Gitiwinter W2, ktoré obsadili 25. až 28. miesto, a tiež Nankang Winter Activa SV-3, ktorá obsadila až 35. miesto. Misto. Tomket Snowroad PRO 3 mal tiež nelichotivé výsledky, keď skončil až na 51. mieste.

Čoskoro by mal vyjsťzáverečný test Autobildu a my sme na jeho výsledky naozaj zvedaví – do novej pneumatiky Goodyear vkladáme veľké nádeje a zatiaľ nemáme k dispozícii príliš veľa testov sľubnej pneumatiky Firestone Winterhawk 4, ktorá by sa mohla stať vhodnou voľbou pre šetrnejších vodičov. Zároveň sa do finálneho výberu dostalo aj veľa veľmi lacných možností, ktoré v iných testoch nedostávajú priestor, takže uvidíme, či sa nájde zázračná pneumatika, ktorá dokáže ušetriť peňaženku a zároveň poskytnúť bezpečný zimný výkon.

Kompletné výsledky testu brzdnej dráhy 54 pneumatík nájdete tu ->