V minulom článku sme skontrolovali nové zimné pneumatiky Continental pre výkonné vozidlá a teraz sa vrhneme na ďalšieho prémiového výrobcu – Michelin. Tentoraz sa však pozrieme na bežnejší model určený pre väčšinu vozidiel na trhu. Nadväzuje na 6. model, predstavený ešte v roku 2019, a ponúka pozoruhodné vylepšenia: Na snehu je o 6 % lepšie brzdenie, o 1,5 % rýchlejšia akcelerácia na snehu a o 9 % nižší valivý odpor, čo bude mať priamy vplyv na dojazd elektrických vozidiel.
V tejto novej generácii sa Michelin naďalej spolieha na smerový dezén v tvare písmena V, podobne ako pri obľúbenom celoročnom modeli CrossClimate 2. Nová zimná pneumatika sa však môže pochváliť väčším počtom lamiel, a to nielen v porovnaní s modelom CrossClimate, ale aj so svojím predchodcom.
To, čo robí pneumatiky Michelin skutočne jedinečnými, je ich vyvíjajúci sa dezén. Ako sa pneumatika opotrebúva, lamely sa rozširujú, aby sa zachovala optimálna trakcia aj pri zníženej hĺbke dezénu. Túto technológiu, známu ako Evolving Tread Pattern (vyvíjajúci sa vzor dezénu), je rozhodne potrebné zvážiť, pretože väčšina testov hodnotí len nové pneumatiky, pričom vynecháva výkonnosť počas celej životnosti pneumatiky. Spoločnosť Michelin dokonca nechala vykonať testy, ktoré preukázali, že pneumatika Alpin 7 spĺňa normy EÚ pre priľnavosť na mokrom povrchu, a to aj keď je opotrebovaná.
Teraz sa pozrime na to, čo testy odhalili o pneumatike Alpin 6 a čo môžeme očakávať od nového modelu. Ako slabina sa často uvádzala výkonnosť za mokra, ktorá by sa mala v novej verzii zlepšiť vďaka upravenému dezénu, ktorý účinnejšie odvádza vodu. Na rozdiel od iných aspektov však spoločnosť Michelin neposkytla žiadne údaje z meraní, ktoré by toto tvrdenie podporili.
Ďalším často spomínaným nedostatkom predchádzajúceho modelu bolo brzdenie na snehu, ktoré sa, ako sme už uviedli, zlepšilo o 6 %. Hoci to nemusí znieť výrazne, aj malé vylepšenia môžu v prípade moderných zimných pneumatík znamenať citeľný rozdiel. Kritizovaná bola aj ovládateľnosť vo vysokých rýchlostiach, ale tu nepredpokladáme výrazné zlepšenie, keďže to nie je primárnym zameraním Alpin 7. Namiesto toho sa výkon vo vysokých rýchlostiach viac približuje modelu Pilot Alpin 5, ktorý je zameraný na výkon.
Napokon, obavy vyvolával vysoký valivý odpor, ktorý však zaznamenal výrazné zlepšenie, najmä s cieľom prispôsobiť sa elektrickým vozidlám (EV) a hybridom. To je pre výsledky testov čoraz dôležitejšie, keďže dôraz sa viac presúva na účinnosť a udržateľnosť.
Netrpezlivo očakávame prvé zimné testy modelu Alpin 7, najmä preto, že zatiaľ čo Pilot Alpin 5 sa umiestnil na vrchole nášho zoznamu zimných pneumatík, model Alpin 6 nedosiahol rovnaký úspech a nedostal sa ani do prvej desiatky. Je to predovšetkým preto, že jej vyššia ako prémiová cena nebola ospravedlnená jej výkonom. Dúfame, že model Alpin 7 to zmení, pretože spoločnosť Michelin má bohaté skúsenosti s inováciami.