Dnes sa v rámci nášho pravidelného seriálu pozrieme na ďalšiu novinku na trhu s letnými pneumatikami, dlho očakávaného nástupcu radu PremiumContact spoločnosti Continental, ktorý je už vo svojej siedmej verzii.
☰
Trochu histórie …
Životný cyklus predchádzajúcej šiestej verzie bol pomerne dlhý – na trh bola uvedená v roku 2016, a tak bola na trhu dlhých 6 rokov. Aj napriek tomu sa jej po toľkých rokoch podarilo zbierať úspechy v aktuálnych testoch – napríklad 2. miesto v teste ADAC pre rok 2023. Mimochodom, celkovo má podľa nášho systému na konte úctyhodných 36 testov. Pneumatika bola chválená za väčšinu svojich vlastností, pričom často uvádzanými drobnými nedostatkami boli nízke rezervy aquaplaningu a oneskorená reakcia na riadenie.
Nová pneumatika PremiumContact 7 rieši práve tieto nedostatky, a hoci aquaplaning stále patrí k slabším stránkam pneumatiky, je to len drobný nedostatok. Kde však novinka zapracovala najviac, je spomínaná oneskorená reakcia na riadenie, resp. športový charakter samotnej pneumatiky. Šiestej generácii by sa to dalo zaslúžene vyčítať, a to napriek tomu, že rad PremiumContact je zaradený do triedy Touring, nie UHP (a Continental v súčasnosti žiadne pneumatiky UHP neponúka). Pneumatike PremiumContact 7 však už nemožno nič vyčítať. Na svoju triedu ponúka prekvapivo športovú jazdu a čiastočne konkuruje radu SportContact.

Nový letný dezén so športovými, dynamickými jazdnými vlastnosťami, presným riadením, dobrým výkonom a hospodárnosťou.
– Autobild 2023, 225/45 R18
PremiumContact v modelovom rade Continental
Pozrime sa však na to, kam pneumatika PremiumContact zapadá do modelového radu Continental. Nemecký výrobca v súčasnosti ponúka tieto hlavné modely letných pneumatík pre osobné vozidlá: EcoContact 6, UltraContact, PremiumContact 7 a SportContact 7. Zatiaľ čo EcoContact a UltraContact sú zamerané najmä na kilometrový výkon a úsporu paliva a ponúkajú hlavne bezpečné jazdné vlastnosti pre menej výkonné vozidlá (hoci UltraContact je zameraný aj na výkonnejšie vozidlá a je ponúkaný vo verziách do 300 km/h), PremiumContact 7 už ponúka väčší dôraz na pôžitok z jazdy. Ale pre vyslovene športové výkony počas dlhšej doby je tu SportContact 7, ktorý je ideálnym kompromisom medzi ostrou jazdou a každodennou použiteľnosťou.

Použité technológie
Rad PremiumContact by však samozrejme nemal byť len o športovej jazde – a ani nie je. Jeho silné stránky spočívajú najmä v ideálnej kombinácii jazdných vlastností, efektivity a komfortu. Túto prispôsobivosť má na svedomí najmä inovatívna zmes RedChili, ktorá optimalizuje výkon v širokom rozsahu teplôt. To zaručuje vysokú priľnavosť aj pri nízkych teplotách bez fázy zahrievania, čo je výhodné v prechodných jarných a jesenných mesiacoch, čím sa znižuje frekvencia výmeny pneumatík a s tým spojené náklady. Okrem toho adaptívny dezén pneumatiky poskytuje väčšiu stabilitu a jazdný komfort na mokrej a suchej vozovke, čím znižuje únavu vodiča a zlepšuje celkový zážitok z jazdy. Okrem toho pneumatika ponúka vyšší kilometrový výkon, ktorý bol testovaný počas celkovo 150 000 kilometrov jazdných skúšok a optimalizovaný, čo viedlo k desaťpercentnému nárastu kilometrového výkonu v porovnaní s jej predchodcom PC6.

PremiumContact 7 v testoch pneumatík
Poďme sa však pozrieť na výsledky testov – zatiaľ máme 3. “Najhoršie” umiestnenie získala nová pneumatika v teste časopisu Autobild v rozmere 225/45 R17, kde sa umiestnila na treťom mieste a porazili ju pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 a Michelin Pilot Sport 5. Zatiaľ čo na mokrej vozovke s nimi PC7 bez problémov držala krok a na suchej vozovke sa minimálne vyrovnala Michelinu (Goodyear ich obidve predstihol vďaka vynikajúcej ovládateľnosti na suchu, brzdnej dráhe a komfortu), konečné tretie miesto spečatila ekonomická časť testu, ktorá tvorí 1/3 výsledného hodnotenia. V nej Autobild udeľuje neuveriteľných 60 % celkovej známky na kilometrový výkon a ďalších 20 % na pomer cena/výkon, ktorý je priamo naviazaný na kilometrový výkon. A práve tu predpokladaný kilometrový výkon pneumatiky PremiumContact 7, ktorý podľa Autobildu predstavuje 51 600 km, zaostáva za 55 600 km pneumatiky Michelin a za pôsobivými 63 200 km pneumatiky Goodyear, ktorá je zároveň najlacnejšou z týchto troch pneumatík. Aj napriek tomu ide o tri pneumatiky s najvyšším počtom najazdených kilometrov v teste; pre porovnanie, ďalšia novinka, Bridgestone Turanza 6, má najazdených niečo vyše 40 000 km.
Ďalší test uskutočnil portál TyreReviews.com, tentoraz vo veľmi obľúbenom menšom rozmere 205/55 R16. Tam zvíťazila pneumatika PremiumContact 7, avšak práve kvôli menšiemu rozmeru nemala tentoraz vedľa seba novinku od konkurencie, ktorá si odniesla víťazstvo v teste Autobildu. Goodyear v tomto rozmere ponúka pneumatiku EfficientGrip Performance a Michelin pneumatiku Primacy 4+, pričom obe sú zamerané skôr na ekonomiku prevádzky ako na športové jazdné vlastnosti. Stratégia spoločnosti Continental ponúkať jeden dezén pre širokú škálu kategórií automobilov sa však vypláca. K dispozícii je v rôznych rozmeroch od R16 do R21.
Hodnotenie a konkurencia
Stále čakáme na ďalšie testy, ale z dostupných testov môžeme vidieť, pre koho je pneumatika vhodná – je to ideálna kombinácia ovládateľnosti, športovosti, kilometrového výkonu a komfortu. Ak preferujete častejšiu športovú jazdu, možno je pre vás vhodnejší aj nový model SportContact 7. Opäť však platí, že na pneumatiky UUHP sa dosť zameriavajú na komfort, takže sa od modelu PremiumContact 7 nelíšia tak, ako by sa mohlo z kategorizácie triedy zdať.
Záleží tiež na rozmere, v ktorom si pneumatiku vyberiete – zatiaľ čo medzi pneumatikami R16 bude určite patriť k športovejším, v rozmere R19 je to skôr komfortná pneumatika. Medzi jej hlavných konkurentov patria už spomínané pneumatiky Michelin Pilot Sport 5 a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, ale aj Bridgestone Potenza Sport alebo Turanza 6 od rovnakého výrobcu.